Sunday, February 20, 2011

Cinta Rasul vs. Cinta.......com.my....

  Assalamualaikummmm....lame suda teman x meng'update' belogg teman ney..rinnduuu dye..haha....spe 'dye' tu??!! belogg aku laaa...haa,sambung balek...sti korunk pelik sikit kn tgk title entry aku kali ney..
title ney sbnrnye main tajuk Forum Perdana yg telah pon diadakan pada 13hb ritu,sempena Maulud Nabi...a day before Valentine's Day kott...
 
  tapi,seriously aku cakap,malam tu xngantok kowt dengar ceramah tuu..hehe.... ape,korunk egt anak2 mude cam aku ney xlayan ke ceramah2 ney...haa,sambung balek ye..sepanjang ceramah tu,ade la sket-sket input yang aku dapat, di antaranya :
 * Valentine's Day ney sebenarnya diraikan untuk memperingati hari kematian sorang paderi, St.Valentino.
 * kedua, sempena seekor burung,tp xingat la name spesies burung tu.dikatakan,VD dirai untuk memperingati tarikh burung tu mengawan, iaitu 14 Februari. macam x logik je..??!
 * ketiga, tentang sebuah kampung mengamalkan tradisi Romawi. setiap pertengahan bulan Februari para pemuda desa tu berkumpul. lepas tu,diorang akan tulis nama-nama GADIS desa tu dan letakkan dalam sebuah kotak. Then,setiap pemuda akan ambil salah satu nama dari kotak tersebut, dan nama gadis yang tertera dlm kertas tu akan jadi kekasihnya sepanjang tahun.
 
  haa, kat atas ney antara input2 yang aku dapat malam tu. tapi memang betul pon ape yg penceramah tu ckp, bukan adat kita nak celebrate hari camtu. pastu korunk pikir la, logik ke x celebrate VD ney semata-mata sebab nk ingat tarikh burung ape ntah mengawan.adoyyaii...stop it laa..

  hehe, tapi,xsah la kalau xsnap2 an.. so kat sini ade la sikit pic muke2 selenge aku ngn besties aku mse dengar ceramah tu,yg laen sume pics mase ceramah Seminar Akidah..hakhakhakhakkkk...! check it out...!




Bye<3.!

  
   

Anda comment, anda super awesome.!

0 budak baek tengah komen :):