Wednesday, May 25, 2011

Day 1: Your current relationship, if single discuss how single life is.

Salam semua.!

insyaallah. mood kembali stabil. tadi bengang sekejap sebab blockquote tetiba hilang. haihh. ;(

Okey, actually 30 day Challenge ney aku ambil dekat Blog Cik Yuyu Zulaikha. Dia cakap sesape boleh join.
so why not aku join kan. aku tengok tarikh cik Yuyu post entry pasal benda alah ney, May 3,2011. harini dah.. May 25,2011. perghh.!! DEKAT gila gap tarikh cik Yuyu start post entry pasal challenge nie dengan hari aku nak start buad challenge ney. Baguss kan perangai aku. bhaahaha.

Tapi, tape lah. memandangkan aku tade buad apa sangat, apa salah buad benda alah ney kan. at least tade lah berhabuk plus bersawang sangat En.Belogg aku nie.  -_-" tak gitu.

Okey. back to our topic. **bapak panjang mukadimah aku bagi.** untuk first day, kena cerita pasal relationship kita dengan somebody. Tapi memandangkan aku Single, so aku cite how single life is. Okey.!


Single. single tu maksudnya satu or seorang kan.? itulah status aku sekarang. Membermember aku kan, diorang kalau dah tade soalan sangat, mesti diorang tanya..


" Adie, ko couple dengan sape sekarang.?"

Haaaa.. tu la soalan lazim yg selalu ditanya. tambahtambah member yang dah lama tak jumpa.**sorry peeps.** haha. so dh orang tanya, mesti kita jawab kan. aku pon jawab la dengan jawapan yang sesangat klise....

"mane ade couple dengan sesape."

Lepas tu mesti ada ayat cenggini. soalan or statement dia lebih kurang cenggini....

"tipuuu. ala, gtaw la ko couple dengan sape sekarang. nak taw jugak.hehehe.."


**sebab kadang'kadang aku pon tny soaln neyh dekat besties aku. teettttt!!**

Yepp.! memang tu la statement yang keluar. tapi aku taw, kenkadang member aku tu just nak bahan aku ja.
Tapi, setengah orang tu, xpuas hati kot. selagi aku tak bagitaw dengan sape aku couple. selagi tu diorang tanya. Macam mana nak jawab tuh.? ce cite..ce bagitaw..; dah aku memang tak couple dengan sesape, macam mana nak bagitaw. karang kalau cakap couple dengan fahrin ahmad. korang tak caye pulak kan.**haha..perasan sebentar.**.

So, kadangkadang, hidup single pon susah jugak. orang asyik nak taw kita dengan siapa. haihh. dunia dunia. dah macam artis pulak kan. -_-"

Tapi, single pon best sebab....:-

1) tade orang kongkong.

nak pegy mana'mana pon bebas. **tapi kalau parents tanya, aku bagitaw larh.heee**. tade orang nak kacau. lagi best. fikir diri kita ja. jahat tak aku. yeahh.! thats real me.

2)tak payah pening kepala nak pikir problem dengan partner

automatic tade tekanan dari partner. yela, nama pon single. so, just fikir masalah diri ja.

3) save kredit :)

wawwaww.!! thee.. as a student, seriously, kredit is one of the important thing yg kena selalu ada. yela, nanti nak call orang tu, nak call org ney. tanya macam mana nak buad assignment segala kan. tapi kadang'kadang kredit tu burn macam tu ja waktu cuti sem. heehe ^,^

4)bebas nak be friends dengan sesape pon

i'm free.!! hehe.. ambik feel kejap. haa, lagi satu sebab, tak payah nak risau if nak kawan dengan somebody. especially lelaki.** as a friend okeyy.** kalau couple, yang lelaki tu cepat ja cemburu buta bila tengok partner dia kawan dengan boys laen. yang perempuan pulak, senang ja tuduh boy dia curang bila tengok kawan dengan perempuan laen. so, dekat situ satu hal lagi. pressure.! of course both of them tertekan. lagi'lagi kalau masing'masing E.G.O.

5) parents pun tak risau

parents kita pun tak risau bila kita tak terikat dengan sesape. yela, bagi student IPTA macam aku nie, yang further study jauh dari family, of course family kita risau. especially parents kita. bila single, nothing to worry peeps.! cuma kita kena risau pasal diri kita je.should know batas-batas pergaulan. aku pun macam teens yg laen, nak happy. tapi jangan sampai leka sudah.

6) Couple tak berapa digalakkan dalam islam

Orang cakap, couple tak digalakkan dalam islam. sebab, it's not our culture. :)itu pendapat aku laa. aku sebenarnya tak berapa arif pun pasal benda-benda nie. tahu sikit'sikit jela. haha, mesti korang nak cakap,

" dah tade orang nak couple dengan kau, memang la kau cakap macam tu.."

Ok fine. memang tade orang nak aku, so.?? tade nyusahkan korang kan.**oppss.!!terEmo pulakk.thee.**
tadelah, benda tu masing-masing punya hal larh. tapi, aku lebih suka kalau lelaki, nak kenal hati budi perempuan, better berkawan atas dasar "berkawan secara serius". i think, it's better than couple. sampai peluk sanasini. **sorry! harsh words.** tapi aku bukan cakap semua couples macam tu. sesetengah okey.!
jangan salah faham yaa.!! satu ja. selalu jaga batas bila dengan couple. :))

so, aku rasa, single life pun best apa. memang la, kalau ikut, boring. sebab.? phone tak selalu bunyi. kan.? tade orang nak concern bila kita saket ke apa.? kan.? **tapi ibu ayah aku ada.haha..** tade teman nak nyembang kalau ade masa free.? kan.? memang la, kadang'kadang aku pun rasa macam tu **teetttt**

tapi, kita fikir positive sudah. tade orang nak sembang, ape susah, bukak lappy. online. tak pun, baca novel.tu cara aku hilangkan bosan la. Bagi ja apa-apa gadget dekat aku, lappy, psp, berukband, nanti aku akan senyap dengan sendiri nya. bhahahahhaa..;DD senang kan. sape nak follow. boleh ja.!
 **echehcehh.. bajet retis la kaw dilla.*

Okey. tu je kot. dah habes pendek aku buad ney. hahaha. PENDEK la sangat dilla oii. :)


ASSALAMUALIKUM.
<3
Anda comment, anda super awesome.!

2 budak baek tengah komen :):

Aini Azman said...

lebih banyak kebaikkan kalau single,. dpt elak bnyk perkara -ve ni kan,.=))

tapi aini sndiri couple,.=p

Nur Adilla said...

haha.. yup,.! tepat sekali.
1000 markah untuk anda.

tape, depends dekat diri masingmasing. cuma kena pandai jaga batas-batas pergaulan la. okey.!