Friday, May 27, 2011

Day 3: Your views on drugs and alcohol

Salam semua.

Hupdate lagiiii..!!

hari nie ja dah tiga kali kot update. hahaha. ala, standard la kan.

Actually, entry kali nie pasal 30 day challenge tu la. siang tadi, kusyuk buad header untuk Belogg, sampai lupa nak update pasal benda alah nie. hehe. Okey jom tengok topic apa pulak untuk hari ke-3.

Jeng... jeng... jeng....

Day 3: Your view on drugs and alcohol

Woww.! sejibik macam tajuk karangan SPM. haha.**yeke, aku pon dah lupa :/ ** topic nie aku rasa kalau bagi dekat aku, maw jadi karangan aku buad kott. tape, tulis ja apa yang diri nie tahu. thee..;DD

" apa pandangan anda terhadap dadah dan alkohol.? "

Pertama, as a muslim, of course la aku rasa DUA benda alah tu sesuatu yang kotor. Islam pun mengharamkan umatnya dari sentuh bendabenda kotor nie. so, jangan tanya kenapa aku benci dua benda alah nie.

Kedua, kan ada slogan, **err, orang panggil slogan ehh.? lantak pi laa.** yang berkaitan dengan dadah. bukan satu, berlambak. contoh macam " Kami benci dadah ". tak pun, " Dadah pemusnah negara ". kan.? kadangkadang, kalau kita lalu dekat highway pun, ade banner cenggitu dekat tepi lebuh raya. So, takkan tak faham lagi kan.? memang dua benda alah nie MUSUH ketat negara la wey.

Ketiga, aku rasa macam nak cepuk ja sape yang cakap ambil dadah tak rugi. haha. mana ko belajar ha.? memang la drugs digunakan dalam ubat-ubatan. tapi digunakan dengan quantity dan cara yang betul. lepas tu, ada orang kata, ambil dadah boleh jadi kuat. buat kerja pun, tak letih. memang la tak letih der, tapi dadah tu totally akn bagi BAD effect dekat sistem dalaman korang. haihh. lama-lama, bukan takat letih, nak bangun sendiri pun dah tak boleh dah. haaa, time tu jangan nak menyesal. pahamm.?

Keempat, drugs dengan alkohol nie pembunuh korang tahu tak. Yela, ce tengok, kebanyakan accident yang kita dok dengar dekat radio or tengok dekat tv tuh, almost semua berpunca dari, Pemandu mabuk la, memandu secara bahaya la, then bila buad urine test, tengok-tengok Positive dadah. see.? tapi, salah manusia tu jugak la, sape suruh hambek benda alah tu ntah.? haihh.. dunia dunia.

Aku rasa tu ja kot. kan dah kata. mesti jadi karangan punya. adekadek yang nak exam tu, boleh la ambik sikit input-input yang akak bagi nie. ambik ja, tayah malu-malu. thee...;DD **gila perasan kaw dilla** haha. so, pesanan, dari penaja, thee..; especially belia @ youth sekarang, jauhkan lah diri korang dengan benda-benda alah nie. tade bagi untung apa pun dekat korang. buat tambah dosa ja. baik duit tu, buad beli kepsi, dari beli benda benda alah tu kan. **sorry la, aku maleh nak nyebut nama benda alah tu.**

Okeyokey, lagi lama menaip, lagi banyak membebel. 

p/s:: enjoy your reading peeps.! kalau korang baca opinion aku tu, mcm tak kena ja, tayah baca, aku hentam  
       ja tuh.hehe. +_+"


makan lolipop lagi sedap.!
yemme. -_-"

bye.

ASSALAMUALAIKUM.
<3



Anda comment, anda super awesome.!

0 budak baek tengah komen :):