Thursday, May 5, 2011

Maaf dan Memaafkan.

Salam peeps.!
malam ney nak update entry pasal Forgive and Forgiving. (betul ke ayat aku neyh.??) or in other word, Maaf dan Memaafkan.
sorry.sorry.sorry.
haisshh, bukan tajuk lagu Super Junior tuh. lagu tu aku pon minat. :))
aku nak share dengan korang pasal MAAF@SORRY@FORGIVE me or adelah perkataan2 laen yg sewaktu dgnnya. perkataan tu mesti otomatik akan terucap dari mulut kita if kita ade buat salah dengan someone kan.? okey..okey.. sebagai contoh,
"erkk, maaf ye kak, salah orang pulakk..hehe.."
"oppss.! sorrysorry..! saya ingat tade orang tadi.!"
"maaf sangatsangat sebab lambat bagitaw kt awak tadi. maaf erk."

See, benda tu mmg automatik akan keluar dari mulut kita kan.
tapiii...tapiiiiii...taaaapiiii...
bila kita dah ucap MAAF @ SORRY, even sometimes incident tu bukan salah or berpunca dari kita pon sebenarnya, tapi org yg kita mintak mahap tuuu..macam xnak kalah jugak. siap buat muka xbersalah plus siap bg ayat TERBAEKKK punyaa.
persoalannya..( ececheeeh.. boleh jd cekgu BM baii..HAHA..)
wujud lagi ehh orang cenggini zaman IT segala neyh. confuse larh aku.!
sometimes, incident tu jadi depan kitaa je.rasenya, almost semua org penah berdepan dgn benda2 cenggini.
Meh sini aku bagi korang satu situation erk. Situation ney, mcm aku cakap tadi, almost everyone penah alami aku rasa.
********
Okey, ade Gurl A dan gurl B
Okey, katekan gurl A tengah berjalan berkobar-kobar nak ke kelas. gurl A pon jalannn larh dengan geng-geng dye sambil bertepuk tampar segala kan.** tambahan scene shj.**
Lepas tu kan, tengah gurl A dgn geng dye jalan tuh, si gurl A ney TER..okey terselisih bahu dengan someone, which is gurl B. okey.TAPI, incident ney actually berpunca dari gurl B. that mean gurl A ney xsalah larh. Tapi, of course la bile si gurl A dah terlanggar someone tu, automatik la terpacul dr mulut dye  macam neyh. 
" sorry..sorry.."
tak pon...
"ehh, sorry erk, xperasan tadi. sorry." (sambil senyum lebarr..senyuman ikhlas neyh. :))
EVEN, benda tu actually si gurl B ney yg salah ....
Tapiii, gurl A dibalas dengan...
satu jelingan yang tajam. lagi tajam dari mata pisau dekat cafe IPT tuh. ;(
x pon, si gurl A ney mesti kena fire ayat cenggini...
"Hisssshhhh, buta ke hape budak neyh.!"
"hooii, dah xnampak org dah keee.?"
"haiii, jalan tengok depan ke tengok atass..."

Aiyakkk!! free je kena fire cenggituu.. adoyyyy..pedihh kott.
korang yg penah kena mesti hott kan dgn budak-budak cenggitu..
ade yang sampai simpan dendam pon ade korang taw x..HAHA..
sejahat-jahat aku, xde la sampai nak simpan dendam bile kene cenggitu. tak baekk dikk..:))

Haaaa, okey, amacam, kalau koranglah gurl A macam dlm situation kat atas ney, agak2 korang buat ape. fisrt of course si gurl A ney hot tahap tak Hengat kann.. same la kitaa... tapi gurl A ney mmg berhak utk MARAH. yelaa..kita dah cakap SORRY, siap bagi senyuman paling MANISSWEET macam candy dah.. lepas tu dibalas pulakk dengan...
Jelingan tajam macam singa, and
ayat yang sesangattt POWER sampai rase macam nk campak je kasot dekat muke
si gurl B neyh. dapat make up free kan.. :)

haishh.. at least... si gurl B ney, should senyum ke. balas dengan ayat yg boleh buat si gurl A ney xrase bersalah sgt ke. ape ke.
ney tidak. macam nak carik gadoh lagi ade.
heyyy.!! 
korang dah BESARR la weyhh..
matured already.
dah taw mane baek mane buruk. xkan benda kecik macam tu pon nak kena ajoo.. aiyoo. memaafkan org laen kan ke baguss. pahala pon dapat. kankan..
*pandai ko dilla bg advise segala, xbuat macam dekat atas ney, siap kaw. wahh!!*

behave yourself. kalau benda tu salah kita, just mintak MAAF. or just say SORRY.kalau benda tu BUKANN berpunca dari kita pon. still should say SORRY. senang.xpayah keruhkan lagi situation, right.??  susah ke nak nyebott nye wahai anda-anda yg berkenaan.
**termasuklah empunya diri yg tengah menaip ney**
tak susahh kann.. 
bagusss.... so, kesimpulannya, sama-sama larh kita improve diri kita n selaluselalu larh maafkan org laen and hope org laen pon boleh maafkan diri kita. **aiai capten.!!**
*************************************************************
 
actually, karang entry panjang-panjang pasal MAAF ney .... bukan nak membebel dekat korang-korang je. kat diri aku sendiri pon aku membebel benda yg same.
**ingat tu dilla, jgn asyikk dengan ur ego jee**
:))

just karang entry ney untuk peringatan bersama. aku ingatkan korang benda yg patut aku share dengan korang semua. nanti korang pulakk ingatkan aku pasal benda-benda yg patot kita share same-same kan..x gituuu..?? theee :)

okey. DONE.
p/s:: enjoy ur reading yaaa.! mintak mahap la kalau ade terkurang. saya cuma manusia biasa. **hampehh...heehehe.**

Assalamualaikumm..xjawab dosa. jawab..
SAAAAYYYANNGGG ANDAAAA.!
:))

.end.for.now.
<3.

.nite world.

Anda comment, anda super awesome.!

0 budak baek tengah komen :):