Friday, July 26, 2013

.Final semester. Ramadhan. Fasting.

.Assalamualaikum.
Hye people !






.Tumpang laluuuuu. nak gabus habuk kejap. hahahahaha. al maklum lahh, lama tinggal :P


.Okey dah !
.Hye uollsssssss ! i'm coming back ~~ i'm coming back ~~ tell the world that i'm coming backkkk ~~

.Wallah, merdu nya suara kau diller oiiiii. melentok habis readers ! kahkahkahh *ado ke readers blog nie. huuuu. Btw, lamaaa nya tak update bloggggg ! last entry bertarikh 11 JUNE 2013 ye anak-anak. hermmmm, takde lama lagi keeee kannn :D


.Daftar semester baru.

,Okey. Nak mula cerita dari mana gua pun tatahu. Takpe lah, meh gua cite pasal semester baru a.k.a final semester gua :) nak dengar takkk. haaa, kalau takmau dengar, punnn kena dengar jugakk ! hahaha. 20hb June haritu dah balik poly, daftar untuk kamsis. Phewww. nak cerita kat engkorang semua lah kann, that time merupakan the worst moment for three of us, gua, ryb and awanis. Ingatkan bila dah masuk final sem, kot la dapat merasa selesa sket ke apa. ini, boleh buat gua migrain weyhhh ! K. Memula sakit kepala sebab firstttttt time poly jadi crowded gilaa gilaaa punya gilaaa. sampaikan bolee stuck lama gilaa dekat traffic light depan gate poly. can you imagine that ? blerghhh ! budak-budak jr membiak ke punnn yang bolee jadi ramai terukkk cemtuu. okeyy, sabarr lagi. dah la azie call kata chance nak dapat bilik sem lepas memang tipis gilaa sebab pihak poly pakat bagi ikut dan dorang je. Ohoiiii, angin derrr dengar azie cite. Pastu gua nie punya la nak pegy booking bilik, sanggup jalan dari pusat sukan sampai ke blok. memang exercise jugak ah kannn pagi tuu. dengan berbaju kurung nyaaa ! haaa engkorang adoo ! mihihihii *kidding yaw* Lepastu dah la kena que punya panjang. dengan panas nya. dah sampai turn gua nak scan matric card, boleh pulak dorang cakap nama gua takde dalam system ! TAKDE okeyyy ! pastu penyelia tu call office apa semua, haaa, nasib dia kata nama gua ade. gilaaa ! mau tak cuak pulakk kann -.- Pastu ryb dengan awanis sampai. dorang pun que la nak scan matric card. elok tengah dok que, bolee pulak dorang kata "Maaf, bilik untuk blok nie dah full. sila cari bilik dekat blok lain" haaaa, lebih kurang cemtu ahh ayat diaa. ya ampunnnnn, tiga-tiga kami pakat menyirap weyhhh dengar ! haaa, tunggu lagii, ktorang tiga dah jadi Runnig Girl dha haritu. lari dari blok ke blok, cari bilik. dah ahh tak cukup korum =='. Nak dipendekkan cerita, lepas dah beratur kemain panjang gilaaa dekat bilik warden, dengan mulut nie tak berhenti meluahkan "ketidakpuashatian" berbentuk cacian dan makian *sebab dah geram sangat kann. haaa, paham paham jelaa ^^ so, settle lah pasal bilik. Tapi memang takkan lupa lah hari tu. sampai malam, memasing jadi ting tong sebab penat gilosss ! hahaha. dugaan weyhhh. dugaan pasal bilik. dengan manusia-manusia sekeliling. memang mencabar iman gua cakap. tapi takpe lah, Allah duga sesuatu sebab nak tengok kita nie kuat ke tak :) 


.Final semester.

.New semester. Semester 6. Macam tak percaya je dah final sem. Dah jadi senior yang paling senior ahhh. Sekarang kalau nampak mamat handsome kacak tampan kat jabatan punnnn, kalau jenis muka tak familiar tu, hermmm, memang adik junior ahh tuuu. Nak cakap senior, memang tak laa. muka batch gua laaa senior punnnn. hahaha. So, let's talk about the subjects for our final semester. Sem nie total semua ada 6 subjects ! *tarik napasss, hembusssss, tarik napasss, hembussss* 6 tu kira banyak ah kann. antara subjects nya :


* Event Management
*Law & Procedure of Meeting
*Office Practise
*Business Communication
*Organizational Behaviour
*Bahasa Arab II


.Seeeee ! tough ouhhh subject diaaa. hermmm. dah final sem dah nie. Hopefully boleh buat yang terbaik & habis baik lah :) 


.Ramadhan is back. Happy fasting.

.Yeahhh ! jom cerita bab puasa pulak ! hihihiiii ^^ Alhamdulillah. Today is already 17th day of Ramadhan. and Alhamdulillah sebab still diberi kesempatan berpuasa dan tunaikan solat sunat tarawikh. cuma minggu nie terpaksa skip atas sebab sebab yang tidak dapat dielakkannnnn. heuheuu :P ktorang buat tarawikh dekat bilik je. buat sendiri-sendiri. Nak turun ke PI tu, err, macam malas pun ada *huuuu, gua ngaku awal awal laaaa. lagipun dengan assignments lagi kannn. tapi tak kisah lah dekat mana pun kita, as long as kita tunaikan yang wajib dan sunat. dah memadai :) Bazaar ramadhan dekat poly pun, quite okey laaa. cuma ada lah dalam dua tiga hari dalam minggu pertama puasa tu, dugaan betoi. asal beli juadah je, ada yang kureng itu, ada yang kureng ini -.-' haaa, lepas dah seminggu puasa, dah bolee aim dah gerai mana yang OK & KO. aherherherr >.< gua nie kalau makan pun kadang kadang ikot orang sama. kalau ikutkan nafsu sendiri, memang hari hari nak tibai nasi ! ouhhh, sadisss sadisss. so, nak elak dari nasi, sometimes ktorang beli juadah yang simple-simple je. oblong. yess ! ade satu gerai jual oblong daging. serious sedap ! huhuu. pastu topup sket dengan kuih-muih. and tak pernah miss beli air tebu ! sampaikan kena marah dengan makcik dua orang tu sebab kerap sangat minum air tebu. tak elok kata nya ==' but lately nie rajin beli moi sup pulakk. Moi tu apaa ? moi tu bubur nasi sayanggg ;) sedap ! kira diet tak kalau gua tak makan nasi yang sebutir-sebutir tuu, tapi gua tibai moi sup sampai habis puasa. Lol :D 


.Today gua ada dekat rumaaa ! hikhikhik ! balik petang semalam. awanis dengan ryb dah gerak balik awal dah. dorang naik bus. As usual, memang gua selalu paling last balik dalam bilik tuu. hurmm. what to do. ibu suruh ambik lesen kete dulu, taknak, kalau tak gua rasa gua dah pecut balik naik kete dahh kott. muahaha :P balik je rumaa, ouhhh, HEAVEN gilaaa woiii ! nak nak, bukak peti ais, penuh chocolate ! ayah borong masa pegy langkawi dua hari lepas. masuk bilik pulakk, wahhh, dah ubah tempat pulakkkk. rasa luas sikit. better than before ^^


.Phewww, kemain panjang gua rangka karangan. hahahaha. ini semua isi yang gua simpan selama sebulan lebih. tu lahhhh, malas update punya pasal kann :D mihihiii. Btw, happy iftar everyone ! 


till then ! Have a good day !



much love, Adilla .
XOXO .


Anda comment, anda super awesome.!

0 budak baek tengah komen :):