Monday, July 14, 2014

.Aku merasa. Aku meluah. Aku menulis #6

.Assalamualaikum






.Salah aku. 
.Tapi jangan hukum aku umpama aku buat salah yang maha besar.


.Sedih. Kadang selalu terfikir dalam benak kepala, 

"aku nie memang ditakdirkan hidup untuk orang lepaskan geram. sekadar isi kekosongan. buat orang meluat"

.Sedih aku, sakit aku, terasa aku, tak pernah orang nak ambil tahu. tak pernah ada yang faham.

.Aku cuba jadi yang terbaik untuk semua. aku pun manusia biasa. salah silap tu adat. Sampai kadang-kadang terlampau nak jaga hati orang sana sini, aku sanggup kena marah. aku sanggup kena sembur. sebab fikirkan "takpe lah, aku sayang dorang.". aku sanggup buat semua. tapi, ada masa, sampaikan satu tahap aku rasa, orang nampak aku bila perlu. salah yang aku rasa orang lain ada buat lagi besar, tapi aku dilayan umpama aku lah yang buat kesalahan paling besar, paling tak boleh diterima. Allahu. sedih. Aku menangis, takde sape tahu. aku cuba jadi yang paling over happening, tapi deep inside sorang pun tak pernah faham sedih aku macam mana. nak heal kan sedih tu, duduk terperuk dalam bilik, menangis sorang-sorang. tidur. lama lama boleh mati sebab sedih gamak nya.

.Aku terasa banyak benda, dengan ramai orang. tapi aku pendam. aku buat tak nampak. sebab aku fikir, kalau aku tunjuk terasa aku tu pun, tak guna. silap silap benda jadi lagi teruk. orang mula lah kata aku mudah sentap. mudah terasa. tak boleh nak melawak. memang aku terasa. tapi sebab sayang korang, aku buat tak tahu je. kena perli. aku tahan. sampaikan aku rasa aku dah jadi kebal. hahaha.

.Aku sabar selagi termampu. sebab aku takde sape-sape selain family, korang. bukan nak defend diri sendiri, tapi kadang tu aku rasa bukan salah aku, tapi marah nya seolah olah aku yang salah. tapi takpe, benda dah biasa kena. segala sedih aku tu, sokay lah, biar aku tanggung sorang-sorang selagi terdaya, kalau dah tak tahan sangat, blog kesayangan ada. dekat sini lah aku meluah segala sedih aku. at least kurang sikit beban dalam kepala.

.Terfikir, korang pernah tak rasa benda yang sama aku rasa. korang sayang aku, macam aku sayang korang tak? korang anggap aku penting tak macam mana aku anggap korang penting dalam hidup aku?

.Aku dengan rendah diri, mintak maaf weyh kalau ada benda yang aku buat korang terasa. yang buat korang marah. yang buat korang meluat dengan perangai aku. mintak maaf sangat. sometimes i think that i'm not good enough as a bestfriend. mungkin ada kelemahan, salah silap aku kat mana mana. kalau ada kadang tu nampak macam aku lupa diri ke, mohon tolong lah tegur. mohon sangat. jangan bagi aku hanyut. tak kesian kat aku eh. huuuuu.

.Allah. sedih sangat. tak tahu nak mengadu dekat sape. kalau lah boleh korang rasa airmata aku nie menitik sebab korang :') tapi aku taknak, sebab taknak bebankan semua orang. cukup la kadang tu aku yang bikin masalah. huru hara kejap. 

.Aku tak mintak ditatang macam minyak yang penuh, cukup hargai apa yang aku buat, dan jangan tinggal aku terkontang kanting sorang sorang. dah cukup baik untuk aku. at least kalau aku dah takde satu hari nanti, aku taknak korang menangis. tapi aku mintak kalau boleh, selalu sebut nama AKU dalam doa korang.

.Moga Allah pelihara hubungan aku dengan semua orang. Amin.


.Apa aku tulis. bukan rungutan. semua yang aku buat, semua yang aku bagi, semua nya seikhlas hati. tak terniat nak mengungkit. jangan risau, cuma aku manusia biasa, sedih tu biasa lah. kan.

*kalau korang baca benda nie, ingat, aku sayangggggg semua. *korang sayang aku tak. hahahahah* inshaAllah, selagi hidup, sayang tu tak kurang. aku tak rasa rugi setitik pun airmata nie kalau nangis sebab korang. lagi-lagi kau sissy. sebab airmata nie berbaloi :')



.AdillaBsharudin.


Anda comment, anda super awesome.!

0 budak baek tengah komen :):