Thursday, June 2, 2011

day 7: Your zodiac sign and if you think it fits your personality

Salam semua.!

hye peeps.!

harinie kalau ikutkan, maleh sebenarnya nak update blog. hehe. tataw kenapa. semalam tak update pon, sebab letih, pergi Sungai Petani kejap petang semalam. balek tu online FB ja. then, usha belogg orang, lepas tu terus tido. damn tired. :(

macam biasa la, nak teruskan dengan 30 day challenge tu. actually dah lari sikit la. sebab sekarang buat tak ikut hari dah. hahahaa, memula haritu, semangat nok, aku hupdate entry pasal 30 day tu harihari. nie, dah tak ikut hari dah. alah, biarlah, janji aku buad jugak kan.

so, hari nie nak update pasal hari ke-7 punya topic. **even sepatutnya aku update untuk hari ke-9, kott**


Day 7: Your zodiac sign and if you think it fits your personality.


Okey, straight to the point.! zodiak aku Scorpio. sebab tarikh aku lihat dunia, ** i mean, tarikh lahir aku larh..** 14 NOVEMBER 1992. so, aku adelah buat research sikit.** hahahaa, nak gelak guling-guling aku baca ayat aku nie.** pasal benda alah nie. nahh tengok laa... tapi aku ambil yang dari Dato' Dr Fadzilah Kamsah ja.so, benda nie more to ikut bulan aku lahir.sama jela kan. November tu pun dalam zodiak Scorpio jugak kan.? malas la ambil yang merapumerapu tu. :)

yang nie aku ambil dari pandangan Dato' Dr. Fadzilah Kamsah. :)



NOVEMBER

  • -Banyak idea dalam perkara.
  • -Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya.
  • -Berfikiran kehadapan.
  • -Berfikiran unik dan bijak.
  • -Penuh dengan idea-idea baru yang luarbiasa.
  • -Pemikiran yang tajam.
  • -Daya firasat yang sangat halus dan tinggi.
  • -Sesuai jadi seorang doktor.
  • -Cermat dan teliti.
  • -Personaliti yang dinamik.
  • -Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia.
  • -Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra.
  • -Berani, pemurah setia dan banyak kesabaran.
  • -Terlalu degil dan keras hati.
  • -Apabila berkehendak sesuatu, akan diusahakan sehingga berjaya.
  • -Tak suka marah kecuali digugat.
  • -Mudah ambil berat terhadap orang lain.
  • -Pandai muhasabah diri.
  • -Cara berfikir yang lain dari orang lain.
  • -Otak yang sangat tajam.
  • -Pandai mendorong diri sendiri.
  • -Tidak hargai pujian.
  • -Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi apabila berkehendak sesuatu.
  • -Cuba sampai berjaya.
  • -Badan yang sasa.
  • -Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam dan romantik.
  • -Tidak pasti dengan hubungan kasih sayang.
  • -Suka duduk di rumah.
  • -Sangat rajin dan berkemampuan tinggi.
  • -Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia.
  • -Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi.
  • -Bercita-cita tinggi.
  • -Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

meh nak buat rumus sikit pasal benda alah nie. hee, Okey, ada sesetengah dari point tu yang agak kena la jugak dengan diri den nie haa. contoh.? Okey, macam,

-sukar dimengerti atau difahami sikapnya.
yang nie aku sokong la jugak. hahaaha. sebab, aku nie memang jenis yang, orang susah nak faham aku nie macam mana. sometimes, aku sendiri confused dengan diri aku. kalau okey, okey la, kalau datang mood yang macam taufan katrina, memang mencuka la aku. aku mengaku dengan jujur nieh. thee. so, jangan tanya apa-apa kalau korang tengok aku laen macam ja. taw.!! **heee, gurau kasar je..**

-Daya firasat yang sangat halus dan tinggi.
nie bukan nak bangga diri ke hape okey.! aku biasa-biasa je. nak kata daya firasat tinggi plus halus tu, kalau part study, bapak susah nak masuk dalam kepala nie. Tapi, aku jenis yang boooleehhh lah kalau nak cam-cam orang  nie. urm, selisih duatiga kali macam tu, insyaAllah aku boleh cam orang tu. hee. member dekat poly kata mata aku tajam. aiyarrkk.! **aku tak pernah asah pun mata aku nie. -_-" **

-Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia.
yang nie sokong dalam 90%. yep.! aku memang seorang yang sangat berahsia. if aku percaya orang tu, then, aku akan story dekat dia. tapi, tengok jugak, kalau too PRIVACY, aku jela yang tahu. urm, pandai mencungkil dan mencari rahsia.? ye jugak kot. bhahaha. kebanyakan member aku panggil aku STALKER. teeetttt !!! Tapi, aku nie jenis stalker yang baikbaik okey.! ala, ape la sangat benda yang aku stalker pun, setakat gossip-gossip biasa tu ja. haaipp.! pikir lain nie. :) tapi, kalau melibatkan P&P problem (Personal and Privacy problem) tadelah aku nak nyibuk jugak stalk. aku pun ade hal sendiri jugak nak buat. karang free ja kena cop JAGA TEPI KAIN ORANG. tamaw cekk.! aku nie tade lah kejam sangat yee.! hey, i'm a good stalker, so please watch out ya peeps.! heeeeeee +_+" ** nak perasan kejap.! **

-Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra.
urm, no comment yang banyak berfikir tu. hahaha. sebab aku nie kadangkadang Blurr je memanjang. kurang bercakap tapi mesra. yang nie bolehh la. ramai orang cakap muka aku sombong. sobsob. sedih taw. tadelah, aku memang kurang bercakap, dengan orang yang aku tak kenal dan baru nak kenal. tapi aku mudah mesra apa. hahahaa. so be friend with me first, then you know how i am. Okey. don't judge a book by its cover la sayangs.! semua manusia, rambut sama hitam, tapi hati lain lain. ;)

-Terlalu degil dan keras hati.
hee. Okey, i admit it. kalau tanya family aku pun, diorang mesti sokong punya. yep.! aku memang degil. kadang-kadang tu, semua nak ikut kepala sendiri ja. orang lain semua pakat bengang je. hee ** sorry ** tapi keras hati.? yang nie tak la sangat. kadang-kadang ja. hehe. ingat aku nie tade hati perut ke. tapi, sometimes kita pun tak perasan apa yang kita buad sebenarnya. nobody perfect okey.! :)

-Suka duduk rumah
wawawaaaww.! mesti korang tak percaya kan.? aku pun tak percaya jugak. theee.. :) tapi mostly memang aku suka duduk dekat rumah pun. ikut mood, kalau mood nak hangout, hangout la. kalau tade mood tu, paham paham jela. HomeSweetHome le jawabnya. tapi kalau keluar makan angin pun, selalunya dengan family. aku JARANG sesangat keluar dengan member. bukan tak nak. ntah. lebih selesa keluar dengan family. tak pun dengan cousin. :) mesti korang ingat aku nerd. jawapan nya, TAK LARHH.!

-Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi
yang nie betul. aku nie jenis yang cepat nanges. hehe. tapi kalau setakat kena bahan tu, ape jadah nak nanges pulak. kalau dah sampai tahap kacau privacy aku, memang ko hidup tak aman la. Okey.! **saya bukan kaki gaduh. tq**

Okey, tu je kot. yang lain lain tu, erkk, macam tak kena ja. haa, ada satu point nie tak berapa nak setuju, tidak hargai pujian. FYI, aku bukan jenis yang macam tu okey. sapa-sapa yang puji tu, TQSM. really aprreciate it. sayang korang.!! ahhahaha. aku nie open minded okey. tak makan orang pun. apa yang rasa tak puas hati, just say it. aku terima. at least, aku taw apa kelemahan aku kan. sharing is caring yaww.!

bye peeps.! enjoy your reading. :)

ASSALAMUALAIKUM.
<3



Anda comment, anda super awesome.!

4 budak baek tengah komen :):

Afifah Azizan said...

HAHA . best3 .
ada sumeone sma bulan dgn u jgak dilla ...hee~
btw , i like this entry >,<

Anonymous said...

=)..kite lahir same bulan..semua sifat tu ade..cume yg badan sasa tu je..erkkkk..cam lain..hahahaha

Nur Adilla said...

afifah- yeke.? sappa la tu erk..haha. tenkiu sygs.!

Nur Adilla said...

Fiera- yee.. yeayy, ade gang.! thee.. a'ah, almost semua tu ada, haaaha, yg badan sasa tu, erk no comment. tak termasuk. hehee. :)