Saturday, September 3, 2011

Syawal 2011 ...

.Assalamualaikum.
Hye people !


wahh, lame kemain kateko, aku tak update blog. lately nie sumpahh malas nak menaip bagai. theee.

aku usha blog orang lain, semua dah siap update pasal raya dah. ade yang first day raya pun, siap update pasal raya. ecehhhh, kemain semangat kaww !

Harinie dah masuk raya ke-lima, so memandangkan esok aku dah kena balek poly, jadinya, marilah kita sama sama memanfaatkan masa yang ada dengan mengUpdate blog terchenta. wehehee. yelaaa, dekat poly nanti nak upload gambo pun berjam jam. tak ke nyakitkan hati. dekat rumah pulak memang dah ade wifi, haaa, hape lagi, pepandai le kome memanfaatkan nyee punnn. heee.

Okey, meh nak citer sikit. Raya tahun nie best sikit dari yang lepas, sebab tahun nie family aku beraya dekat IPOH ! ~_~ ! best best !  tapi raya ke-3 kami dah balek rumah dah, sebab ayah aku cuti sekejap je. biasa laa, macam korang tak paham pulak keje polis macam mana kann. so ktorang balek ipoh masa hujung bulan puasa. tapi memang best la sebab sempat jugak merasa beraya dengan lovey dovey cousins belah my ibu. :)

Okey, 1st day of Syawal, macam biasa la kan, pepagi tu ktorang pegy sembahyang raya dekat masjid. then ktorang pergi ziarah kubur opah. sayu je. Al-Fatihah. 

Lepas ziarah kubur, macam biasa la, kena ke dapur siap itu ini. yang penting, perut mesti la kena isi dulu kannn. wehehehe. pepagi lagii aku dah melantak laksa. theee. haaaa, menu utama raya tahun nie, LAKSA dan NASI BERIYANI. nyummm nyummmmm ! sodappp kateko. hehe. lepas tu ade la sesi bergambo bersama family masing masing. wahhhh, memang best lee. dah lama tak merasa berkumpul ramai ramai.

Raya ke-2, ktorang pegy beraya dekat TAPAH. ayah aku sibuk sangat nak pegy rumah adek angkat beliau. atee, teman pun ngikut jelaaa. hehee. perut pun kenyang dengan nasi dagang yang dihidang. before tu ktorang pergi rumah opah yang pernah jaga adek aku dulu. dekat sana aku dah melantak sepinggan nasi minyak dahh. ahaha. memang konyang la denn. bro aku awal awal dah hilang. pergi beraya rumah member dia. hurhh, aku jugak yang tak sempat nak jumpa buddies aku dekat sana. :(

Okey, malas nak cerita panjang, sebab aku rasa yang dekat atas tu pun dah terlebih panjang. heheee. boleh masuk untuk karangan spm nie. sure dapat A +++. ekekekekekee.

Disebabkan dekat blog aku tak boleh sajikan korang dengan kuih raya, takpelahh, meh aku nak sajikan dengan gambar gambar masa raya haritu. Okey. mehh meehhhh !




nie masa malam raya. meriah kann. :)



my ibu dengan atukk.  :)



my beloved family. kami memang suka colourful cenggini. ekekekee..


Haji Khalid bin Alang Abdullah bersama anak, menantu, cucu dan cicit di pagi raya.  :)




nie ja gambar yang boleh diupload sekarang. the rest banyak yang rosak bila dah upload. haiilllaa. tape, nanti kalau rajen, aku upload okey. korang tengok la sampai lebam ! hihihiii.

Okey, Selamat hari raya Aidilfitri. minal aidil walfaizin.  :)


nota kaki:: malehh gile nak balek istana kayangan. wuaaaaa !!


ASSALAMUALAIKUM.
spread love .!







Anda comment, anda super awesome.!

1 budak baek tengah komen :):