Wednesday, April 18, 2012

#ohhsome . will always remember this moment .

.Assalamualaikum.
Hye people !


lama gilaa tak update entry dekat sini . yelaa , sem nie a bit clumsy , plus wireless sini nak ujung ujung sem, buad hal pulakk . haihh . Assignment ? tak payah cakap laaa . awal sem haritu bolee duduk bergelak ketawa mengekek ngekek , tiba hujung sem , perghhh ! lingkup . jammed dah otak nie punn . last-minute-assignment . yeahhh . Subject Office Admin . selamat aku dah settle kan semalam . sampai naek kebas lah mata panda aku nie haaa . hadoiii nye punn . 


So, nak flashback balek ape yang aku buad last weekend . an ohhsomee overnight with my buddies ! wehoooo ! heeeee . before nak overnight tu , macam macam dugaan ktorang laluii nye punn . *haihh , nie semua penangan JOZAN "lawak ke der" . sampai aku tershashul speaking chinese.heuheuheuu *-*

Pertama dan pertama nye , dah plan , kete sewa pulak orang laen dah rembat . before tu , ade conflict laen lagii , tapi , biar lah rahsia ehh . hohohooo . aku dengan buddies aku ja tahu . haaa , lepas dapat tahuu tade kete , terus call abang kete sewa tu , member aku ngorat punya ngorat , yesss ! dapat jugak sebijik . Waja . huhuu . alaaa , kira okey leeetuww kan . err , naek 6 orang . naseb laa yang duduk belakang semua kecik kecik . so tade masalah sangat larhh .

Our first destination issssss , PADANG BESAR ! we start our journey around 10.30 am , so we reached at Padang Besar around 11.30 am . just jamu mata je dekat sana sebab minggu lepas lagi lepas , ktorang dah memborong sakan sebenarnye . then, ktorang lunch siap siap dekat sana . 

NEXTTTT ! 

Our 2nd destination issss , OSTRICH FARM !! ostrich farm nie dari tepi jalan nak ke Gua Kelam dah bolee nampak dahh . dan , percaya atau tidak , first time aku nampak ostrich nie , aku panggil dia "burung angsa" *ape motif kau dilla oii . heeee ==' . masa dah sampai , tengah terik , and tak banyak ostrich punn , ade laa dua ekor tengah duduk rehat rehat dekat bawah pondok dorang . huhuu . ape kau ingat dorang tade rumaa ke ? so , just snap snap dengan dua ekor ostrich tu jelaa . *nahh , jadi hotstuff kejap dua ekor ostrich tu jaritu . heuheuheuu . bukan selalu yee dakk . then ktorang pgy dekat another side , tengok ade kuda , or lagi comel kalau panggil dia Pony . sukaa gila tengok bulu atas badan diaa . cantik ! then dah habes snap snap , posing posing sikitt , terus gerak pgy next destination .

NEXTTTT !
Our 3nd destination issssss , GUA KELAM ! wehooo , seronok sebab ramai orang and mostly semua nya family gathering . and of course , teringat family dekat rumaaa :') lama dah tak buad family gathering . renduu . so , ktorang just lepak-ing sambil semua muka over exited sebab dah lepas gian nak maen air even rendam kaki je . err ==' heheee . best lagii sebab masa tu dorang ade buad rock climbing . frankly speaking , aku tak berape minat benda benda lasak extreme nie , tapi aku suka tengokk . heuheuheuu . punnnn boleee laaa kan . hahaaa . suka kateko .

NEXTTTT !

Our 4th destination issss , TASOH LAKE ! or orang selalu panggil Tasik Timah Tasoh . aku pun tatahu mana datang nama timah tasoh tuu . :) ktorang just lepak lepak dekat situ . makan makan jajan jajan yang ktorang beli before nie . sembang sembang . Fyi , tasik timah tasoh nie sangat sangat larh luas . kalau try masuk , InsyaAllah , peratus nak timbul balek tu macam sikit jaa . heuheueheuu . sebab luas gila gilaa . aku yang tengok dari jauh nie pun , tetiba bolee imagine , cerita Final Destination pulakk . haihhh . tp tak best laa , sebab ade la makhluk makhluk Allah yang tak tahu makna MAKSIAT , nie bolee selamba je buad maksiat depan orang laen . haihh . petang tu , ktorang jadi pencegah maksiat plus jadi jahat kejap larhh , perli rapat sikit kann . tapi buad jahat untuk kebaikan , err , takpe kott . heee . then , sementara nak tunggu lagi satu kereta , anim coursemate ktorang , sebab dorang janji nak lepak sama dekat tasik , so , kami pun buad larh sesi membersihkan muka yang telah dihiasi dengan minyak yang maha tebal . dah macam kena cucuk botox dah aku rasa muka aku time tu . dengan bergetah bagaii . cuci punya cuci , touch up balek ape yang patut , yeahhh ! selesa gilaaa . baru lah bole berphotoshoot lagii kan . heheee .

NEXTTTT !

Karoake !! hahaa , sebab ade banyak masa lagi kan . nak gerak ke Kuala Perlis , macam awal lagi ja , so jom karok dulu . penadd jugak kot . aku jenis menyelit nyelit ja time dorang tengah nyanyi . al maklum lahh , suara tak berapa nak merdu kann . heuheuheuuu :P tu pun semput kau ! dorang ambek laguu , semua pitching tinggi tinggii . sampai gayat aku . hahaha . 

NEXTTTT !

Kuala Perlis ! a big HUG and KISSES to all my buddies . heee , sebenar nye , aku ngidam sotong goreng dekat Kuala Perlis nie . dorang pun sanggup jugak jejak KP nie kan . mekaseh semuaa . sayanggg berlipat kali ganda dekat korang . wehoooo , lepas gian nak makan sotong goreng tepungg . then semua macam dah penad , ktorang decide tumpang tido dekat surau KP tu . dah elok elok nak rehat , hujan gila gila punya lebat , and masa tu macam ade masalah + conflict sikit , so ktorang decide lagii , nak gerak balek ke Arau balek . ade pulak adegan lucu terselit before nak gerak tu . bolee pulak aku TERRRbuad lompat kijang dalam tengah tengah hujan tu . haihhh , memang tak pandang kiri kanan dah . mana yang nampak tu , kira halal larhh ehh . heee . *muka merahhh macam kena bakooo ! lastly , ktorang lepak dekat depan KFC Arau . dah la dengan hujan renyai renyai nya . duduk berhimpit dalam kete pulak . memang maha panas lah kan . lepas tu , dah tak tahan punya pasal , pgy isi minyak , then gerak pgy merewang ke kangar pulak . hahaa , nak ade air-cond punya pasal . haiiilaaa 

NEXTTTT !

unplanned destination . JITRA ! hahaa . time on da way ke Jitra , memang aku tak sedar ape dah . mengantuk punya pasal . tinggal la faiza dengan awanis ja yang masih bernyawa dalam kete tu . yang laen semua dah mati kejap . alaaa , tido laaaa . hahaha . pikir laen leeetuww . and the best part is , awanis , the driver of the day , bolee jadi cergas bugas . aku pun tatahuu la dia minum ape . yang laen semua dahh gelong , dia still bolee drive . bila tanya mengantuk ke tak , bolee pulak dia jawab " tak ngatuk aihh , okey ja " ????? haiiyoo . nie memang bolee bawak jalan jauh ini budakk . hahaha . btw , thank you awanis . so , ktorang drop dekat masjid kejap , g toilet semua , after subuh , ktorang gerak pgy Tasik Darul Aman . aku dengan awanis ja yang jadi hyper kejap subuh tu . yang laen semua lena . so , ktorang bg dorang rest sekejap , yelaa , semua dha pakat letih kan . aku dengan awanis , dok merewang berdua dekat tepi tasik tu . sempat pulak bergambar bagaii . hahaha . lepas tu ktorang terus pgy toilet , basuh muka semua , touch up sikit . sementara nak tunggu dorang semua bangun kan . nnty tade lah kelam kabut sangat nak siap reramai dalam toilet . lagi pun nak kena hantar kete pagi tu jugakk .

Soooo , dah siap siap semua , ktorang pun gerak balek poly . hantar ryb , dilo dengam dayang balek dulu , before nak hantar kete , aku , awanis dengan faiza pgy cari breakfast dekat Pauh . before lajak ke Arau , ktorang lalu dekat tepi pasar pagi dekat pauh , tetiba nampak nasi lemak daun pisang , semua pakat terliur , so target nak beli nasi lemak tu jela balek dari Arau japg , ktorang sampai je dekat gerai tuu , habes LICIN nasi lemak tuuu ! dahsyat gilaaaaa ! mak cik tu kata habes dahh . yang ade tu pun , orang dah booking . mak aihh , advanced dah sekarang , nasi lemak dekat pasar pagi pun dah bolee maen booking booking. hahahahaa . kau adoo ?? heueheuheuuu :P

dah beli breakfast semua . hantar kete , balek poly , qada' tido yang terlepas semalam , petang tu baru terjaga . ahahahahah . teruk punya anak daraa . petang tu laa baru makan nasi lemak . selamat tak basi lagii . 

pfuhhh ! penadd . cerita dekat sini pun bolee penadd . haiiiyoo . ape ape pun , we had an ohhsome overnight ! mesti rendu punya larhh . yelaa , sem depan semua LI . wuargghh , nak nanges dahhh . belum semester break lagii , aku dengan short sem nya , without all of them beside me . hopefully , semua berjalan dengan lancar . AMIN :)


nota kaki:: all the pictures will be upload in my photoblog : Let the picture, do the Talk .


till then !
bye people !

.ASSALAMUALAIKUM.


much love , Adilla .
xoxo .


Anda comment, anda super awesome.!

0 budak baek tengah komen :):