Saturday, October 12, 2013

Aku merasa. Aku meluah. Aku menulis #4







Ye.
Lately nie makin hari makin sensitif.
Airmata nie kemain senang nak merambuuuuu.

Tatahu samada hanya imaginasi aku atau apa.

Tapi,
Tak pernah rasa diri nie dihargai.
Walau benda yang dibuat tu sebenarnya tak bermanfaat pun pada diri.
Yang dijulang, manusia yang pernah buat silap besar.
Aku umpama tiada "function".
Ha ha ha.
Mungkin aku dilabelkan punya "function" bila perlu.
Again. BILA PERLU.

Atau mungkin,
Para mereka hargai aku,
Bila masa aku dah tak dapat melihat,
Bila masa aku dah tak dapat bercakap,
Bila masa aku dah tak dapat membalas pelukan,
Bila masa aku dah kembali ke tanah.
Ya.
Bila masa semua tu terjadi, aku mohon, engkorang simpan airmata semua,
Sebab ketika itu juga, tiada "function" lagi airmata yang dititiskan itu bagi aku.

Ya Allah.
Beri aku kekuatan.
Sebenarnya mereka salah satu kekuatan aku.
Mohon jangan dijauhkan dari mereka.
Biarlah diri nie orang nampak "bila perlu" pun.
Sakit dalam hati nie pun, biarlah aku yang tanggung sendiri.
Aku rela.
Aku redha.
:')




.AdillaBsharudin.



Anda comment, anda super awesome.!

0 budak baek tengah komen :):