Saturday, February 8, 2014

Phytoscience. siapa yang masih ragu-ii? selamat membaca :)

.Assalamualaikum.
Hey guys!





.Act pernah jadi "hot issue" pasal halal tak halal nya business Phytoscience nie.

.Okay, dari hukum syarak nya, YA BISNES INI HALAL.

.Saya dah baca banyak blog yang owner nya sudah menjadi salah seorang biz partner untuk bisnes nie. Alhamdulillah, INCOME mereka jugak sangat memberangsangkan! congrats korang! huhu.

.Baiklah, sorry guys, back to the topic. Even my upline sendiri pun dah kaji biz nie. dia banyak buat research *ecewahh* mengenai halal haram sesebuah sistem MLM di webiste zaharuddin.net nie. you guys boleh check it out later okay :P



.Okay, for those yang nak tahu lebih lanjut pasal ISU HALAL KAH BIZ PHYTOSCIENCE NIE, boleh ke blog si cantik manis http://ateyn86.blogspot.com/ . Beliau ada buat LONG EXPLANATION pasal isu nie. 

BACA DAN FAHAMKAN :) 

.Okay, nie ringkasan point dari blog beliau.


  • Produk MLM ini mestilah dibeli dengan tujuan yang sebenarnya.
  • Produk bukan EMAS atau PERAK.
  • Komisyen yang diberikan kepada ahli untuk setiap penjual dan ahli bawahannya mestilah jelas.
  • Keuntungan dan komisyen bukan berdasarkan "kepala" atau ahli yang ditaja.
  • Tidak diwajibkan bagi si ahli membuat belian sendiri dalam jumlah tertentu.
  • Setiap upline atau orang sebelah atas mestilah menaruh usaha atas jualan orang bawahannya.
  • Tidak menggunakan SKIM PIRAMID iaitu "siapa masuk dulu akan untung selamanya".
  • Mempersembahkan sistem komisyen dan bonus yang telus dan boleh difahami.
  • Menstruktur plan pemasaran diantara ahli dan orang bawahannya secara musyarakah

.Dari hukum syarak biz ini adalah HALAL. Produk nie dibeli dengan tujuan yang jelas,  DSC nie baik untuk kesihatan luaran dan dalaman. 

DSC ini jugak bukan emas atau perak. Ia adalah sejenis supplement sesuai untuk semua peringkat umur. 

Komisyen yang kita dapat juga jelas dari mana datang nya, iaitu apabila ada seseorang yang join dibawah kita, kita akan dapat bonus penaja sebanyak RM100, upah pembelian DOUBLE STEMCELL yang downline kita beli.

Keuntungan yang kita dapat juga tak berdasarkan kepala atau ahli yang ditaja. dalam biz nie, ia berdasarkan nilai produk yang berjaya dijual. Ia perlu bagi membuktikan ianya perniagaan penjualan produk dan perkhidmatan, bukan MAINAN WANG (money game), MEANS, semakin ramai yang join under kita, beli produk, semakin banyak income yang kita boleh dapat, ATAS USAHA SENDIRI.

Tak wajib beli dalam jumlah tertentu. Dalam biz nie, syarat keahlian, hanya bayar RM270 untuk seumur hidup. Tiada syarat atau paksaan yang dikenakan kepada ahli untuk membuat pembelian. Nak beli pun boleh, taknak beli pun takpe.

Upline mesti taruh usaha atas jualan orang bawahannya. macam adakan perjumpaan ke, taklimat, etc. macam sekarang mudah, FACEBOOK. kita boleh add dan kenal downline kita. Guide juga diberikan kepada downline.

Tak guna sistem piramid. kalau tengok, carta je macam piramid. tapi biz nie totally tak guna prinsip dan sistem tersebut. Siapa usaha dia dapat. kalau kata kita downline, lagi aktif berbanding kita punya upline, inshaAllah income kita boleh lagi banyak berbanding dorang. ingat, biz nie bukan biz MLM yang mengkayakan orang atas. sapa usaha lebih, dia yang dapat lebih. tak kira upline ke downline.

Mempersembah sistem komisyen yang telus dan mudah difahami. Sponsor bonus, RM100 untuk setiap yang join bawah kita dan produk yang dijual.

Menstruktur marketing plan diantara ahli dan downline nya secara musyarakah iaitu perkongsian untung rugi based on modal masing-masing. Kalau downline tak boleh cari kaki, upline boleh tolong carikan.

.InshaAllah. income yang kita dapat tu, atas HASIL USAHA KITA SENDIRI. BUKAN UNTUNG ATAS ANGIN semata-mata.

.FOR THOSE YANG BERMINAT NAK TAHU DENGAN LEBIH LANJUT, DAN YANG NAK JOIN, CEPAT CEPAT PM/WHATSAPP SAYA DI 017-5215715 (ADILLA) InshaAllah saya akan bantu anda! sama-ii usaha, sama-ii berjaya ;)




Anda comment, anda super awesome.!

33 budak baek tengah komen :):

Anonymous said...

, MEANS, semakin ramai yang join under kita,( kalu xde org join no income kan?) money game la tu.. hehe

k o d o m o I bloQ said...

merapu

Anonymous said...

Fuuuuuuyoooooooo

Anonymous said...

Saya sokong cik Adilla...belum cuba belum tau..join & rasa dulu..kenal2 dgn productny...nak komen lps tu..komen laa...bila dah kenal..maka jatuh cinta..

Unknown said...

Maaf mencelah, just nk ckp bende niy bkn money game.. Why ? All bisnes dlm dunia niy memerlukan org utk balek modal , mcm yg cik adila ckp, dye usaha dye dpt.. Sama laa mcm klau kite bkak gerai burger sekalipon, klau tak ad customer mcm mana nk balekk modal kan ? So biz niy pon begitu jga, bknnye biz niy menipu org, mereka jual produkk n sistem ini sah kerana dikira sistem jual beli... Rezeki takkan dtg klau tak dicari.. :-)

Anonymous said...

-"Keuntungan yang kita dapat juga tak berdasarkan kepala atau ahli yang ditaja."-apabila ada seseorang yang join dibawah kita, kita akan dapat bonus penaja sebanyak RM100, upah pembelian DOUBLE STEMCELL yang downline kita beli.
Cam makan komisyen je lebih berbanding keuntungan jualan Phystoscience ni.

Anonymous said...

Go phytoscience! Legacy769

Umi said...

Alahai akak ni dia bkn paham pn..dia main ulas ikot logik akal dia je..maklum la nk untung je

Effa said...

kenapa ye? sy tgk yg buat phyto ni xhabis2 ckp psl income la beli kereta mahal la ape la but less about their products which is the stem cell itself (which also probably wont have any effects on human beings). so korang ni menjual ke just nak tarik org suruh join and bayar korang sebenarnya?

Anonymous said...

Bonus penaja ja lebih.. Bukan jual produk sgt pun.. Just kaburkan mata saja jual DSC tu.. Fokus utama hanya cari downline byk2.. Bonus penaja tu pun datang dari duit modal downline.. Dah kira makan duit org bawah.. Haram tu kak..

Anonymous said...

Siapa tokey? Bukan Islam. Yg kita pulak penat2 kaji halal haram etc....diorang sure upah Islam camana nak buat this nampak halal so ramai orang Islam join.

Unknown said...

Assalam..maaf mencelah boleh sy tahu siapa pegasas phyto ni...? Dan korang jamin seratus peratus ker phyto ni akn jamin korang pda masa hdpn...then uolls punya produk mna boleh sis tengok ..??? Nmpk ayt kat ats tu nk mnrik downline jer bnyk produk tak pernah nk pasar ker??? Then boleh sis tahu korang punya biz ni ada slippp gajiiii tak??? Yekew taj guna sistem piramid....setahu sis bnyk biz guna pramid n MLM cuma orang atas jer tak crta bnda betul hati² yerw sebelum terhantuk

Unknown said...

Then DSC tu ada kelebihan n kesan sampingan tak bila mkn...satu lagi DSC tu di hasilkn dari apa??? N dibuat dari negara mna???

Anonymous said...

Wslm. Sis, mohon kaji dulu sblm bertanya mcm nak hentam org. Produk DSC ni from switzerland, bukan buat kt kilang blkg rumah sis ye hahahanjj. Nak tahu lebih sila google. Jgn jd monyet kt zoo mintak suap makanan hari2. Google "testimoni double stemcell", tgk sendiri alhamdulillah byk penyakit yg dah sembuh. DSC ni ubat ke? No. Sbb tu suruh kaji. Dlm phyto takde slip gaji, tp kami ada bonus statement, lebih kurg lah tu sebenarnya, cuma bonus kami dibayar bukan sebulan skali mcm gaji tp hari2. Anda buat, anda dpt. Apa2 pn. Kaji dulu. Sedih hidup kalau ludah ke langit jatuh ke muka sendiri ni. Buat research okay? Tanya org yg berjaya, jgn tanya monyet dlm zoo. Hahahannjj

Anonymous said...

Link yang di beri dah di delete oleh penulis asal

Okay, for those yang nak tahu lebih lanjut pasal ISU HALAL KAH BIZ PHYTOSCIENCE NIE, boleh ke blog si cantik manis http://ateyn86.blogspot.com/ . Beliau ada buat LONG EXPLANATION pasal isu nie.

jadi tak boleh baca.
Kenapa dia delete?
PANAS ni...

Anonymous said...

Mana2 MLM yg guna sistem binari mmg bermasalah.. Nasihat sy jgn buat biz yg guna sistem binari..

Anonymous said...

Sambil kita buat biz kita amalkan kesihatan. Bila dh join kita akn dpt DSC. Kita bole jual or buat testimoni. Dlm phytoscience mmg kena b'usaha. Bkn Kira atas bwah smua kena usaha. Kalo piramid sama la jugak dgn org bkrja di bwh syarikat. Yg atas akan dpt lebih brbnding yg bwh2 right... To phytoscience nie.. Atas or bawah sama2 kena usaha..

Anonymous said...

Tahu x berapa harga stem cell ni. Mnurut kajian sel stem bole ddpati dlm tali pusat, haiwan dan tumbuhan. Dan produk ini dr buahan2 dan ada khasiatnya.. Kalo sel stem mnusia adalah beribu2 ringgit tp DSC murah je.. X smpai bribu2. OK ktkanlah ambk produk nie then tibe2 sakit2 Sana sni. Produk phytoscience nie ada insurance dia sbnyk 1usd brsmaan 3juta loh. Ada yg kata psl halal. Don't worry la produk nie dijamin halal oleh JAKIM sendri. Soap ada lebel halal lagi. Kalo sakit msti ada yg ambk panadol kan. Ade x label halal kat panadol. Panadol lagi bahaya brbnding produk ni. N mna ada produk yg ada insurance sbnyk 3juta.

Anonymous said...

1usd bersamaan 3juta???hahaha.gile2...xtau currency ke ape

Unknown said...

Mohon bertanya.
Boleh uploadkan sijil Halal dan kelulusan KKM terkini.
Terimakasih

Unknown said...

Mohon bertanya.
Boleh uploadkan sijil Halal dan kelulusan KKM terkini.
Terimakasih

Anonymous said...

tahu x menteri perak pada tahun 1870.. dia join dah Phtyoscience . alhamdulillah cucu-cucu dia sihat2 dah jadi ustad jakim.. tu yang jakim sah kan tu..

mirul phyto said...

otak kau lah

najib fans said...

otak sapa hahhh? babiak.. menteri perak tu member atok aku seyh. . gimano ni..

Anonymous said...

@Anonymous
fuck

Unknown said...

1. Ia melibatkan 2 jenis riba':

a. Riba' al-Fadl, riba yang terhasil daripada pertukaran satu-ke-satu (like for like) dalam keadaan yang tak sama (unequal).

b. Riba' an-Nasiah, riba' yang dibayar sebagai pengganti hutang.
Ahli akan membayar jumlah wang yang kecil pada masa ini, untuk mendapatkan jumlah yang lebih besar di masa akan datang sebagai penggantinya. Ini pada dasarnya adalah pertukaran satu jumlah wang dengan satu jumlah wang lain yang lebih besar, dalam masa tertentu. Ini adalah riba', seperti yang termaktub dalam kitab dan dipersetujui oleh semua ulama'.

Produk jualan syarikat hanyalah preteks (topeng) untuk melakukan pertukaran yang sebenarnya berlaku. Produk ini tidak dimaksudkan kepada dan daripada ianya sendiri, dan dengan demikian tidak menjejaskan apa-apa dalam masalah dalam hukum keharaman ini.

2. Ianya melibatkan perniagaan yang gharar (transactional uncertainty).
Sifat gharar ini terhasil daripada keadaan di mana, ahli tersebut tidak mengetahui sama ada dia akan dapat atau tidak, jumlah tajaan yang dia perlukan untuk mendapatkan komisen itu. Skim piramid sebegini, tidak kira berapa lama ianya boleh bertahan, akhirnya akan berakhir juga. Ahli yang menyertai skim tidak tahu di mana level yang dia akan masuk, sama ada di peringkat atas yang mana keuntungan adalah besar atau di peringkat bawah yang mana dia akan rugi.




ni baru bab riba' belum lagi masuk bab berniaga dlm islam.

Unknown said...

berhati-hatilah dlm tipu daya pada zaman sekarang ni... kalo kita nak selesaikan masalah dlm islam.. mesti kena kaitkan ALQURAN, ASSUNNAH NI DULU.. ye...

Unknown said...

Setuju dgn saudara fahmi, ramai sgt yg terdesak nk kaya cepat tanpa belajar dan mengkaji dulu sesuatu bisnes. Ingatlah, berkat tu lebih utama..

abg_edy said...

pening2. .skali mcm tu skali mcm nie ����

Unknown said...

boleh tak akak penjilat phytoscience ni explain skit pasal isu riba dalam phytoscience ni ???

Anonymous said...

xhalal tipu je xde bukti smpai skrg

Unknown said...

Mohon bertanya.
Boleh uploadkan sijil Halal dan kelulusan KKM terkini.
Terimakasih

Anonymous said...

[ UPDATED COMMENT : 2020]

Saya pemilik blog ni. Mohon maaf saya dah tak join Phytoscience ni lama dah. jadi for those yang baca blog post saya ni saya mohon ABAIKAN BLOG POST NI. Nak delete tak boleh sebab dah lupa password blogger. dah lama sangat tinggal dunia blog ni. Again, mohon maaf ya pada sesiap yang baca, dan tak silap saya Phytoscience ni pun dah takde dah kot. Terima kasih pada yang comment, utarakan pendapat & sebagai nya.